Special care

Rimpels bestrijden van binnenuit

Topwetenschappers hebben uitgezocht met welke stoffen je rimpels van binnenuit kunt bestrijden. We hebben ze hier voor je op een rij gezet.

Onlangs was er een belangrijk onderzoek waarmee werd aangetoond dat verkeersdampen in onze steden ouderdomsvlekken veroorzaken. Veel mensen weten dat huidveroudering door UVB en UVA-stralen (de zon) versnelt, maar dat is maar een deel van het verhaal. Ook zaken als verontreinigde lucht en verkeerde voeding zetten de huidveroudering in de hoogste versnelling.

Jean Krutmann en Alessandra Marini hebben alle beschikbare wetenschappelijke studies over voeding en huidveroudering doorgespit en de meest veelbelovende voedingsstoffen op een rij gezet die volgens de laatste inzichten de veroudering van de huid kunnen remmen. Hier zijn ze:

Vitamine C en vitamine E: afzonderlijk beschermen ze de huid, maar als je ze samenvoegt treedt het 1 + 1 = 3- effect op. Beide vitamines zijn krachtige antioxidanten. C stimuleert daarnaast de vorming van collageen en vermindert daardoor rimpels. E beschermt niet alleen vitamine C, maar ook vitamine A en een reeks hormonen in de huid tegen oxidatie.

 De carotenoïden lycopeen, astaxanthine en bèta-caroteen. Als je ze eet belanden ze in de huid en daar beschermen ze heel efficiënt tegen UVA en UVB. Je kunt er zelfs beschermingsfactor 8 mee halen. Lycopeen (tomatensaus is er rijk aan) heeft het sterkste effect als het op zonbescherming aankomt.

 Vitamine D. Deze vitamine speelt een rol bij de afweer van de huid, verbetert de barrièrefunctie, remt onwenselijke celproliferatie (kanker!) en reguleert de cyclus van de haarfollikels.

 Polyfenolen en flavonoïden zijn plantaardige antioxidanten die de huid tegen oxidatieve stress beschermen die onder meer ontstaat door zonlicht, maar ook door verontreinigde lucht en ongezonde voeding. De meest veelbelovende zijn de flavonoïden uit groene thee, cacao, curcumine en polypodium leucomotos.

 Omega 3 vetzuren en dan vooral visvetzuren onderdrukken stille ontstekingsprocessen die de huid schaden en beschermen ook tegen UVA en UVB.

De wetenschappers wagen zich niet aan het adviseren van doseringen.

Het mooie van de van binnenuit-benadering: wat gezond is voor je huid, is ook goed voor de rest van het lichaam!

 

Vitame C: 400 mg tot 3 gram (verspreid in 3 tot 4 porties door de dag)

Vitamine E: 400 IE alpha tocoferol

Vitamine D: 3000 tot 4000 I.E. per dag

Omega 3 (visolie):

 Lycopeen: goede studieresultaten zijn bereikt door 20 g tomatensaus vermengd met wat olijfolie in te nemen. De olie verbetert de opname van lycopeen. Het optimale effect wordt pas na 10 weken dagelijks gebruik bereikt!

Curcumine: 500- 1000 mg per dag

Tekst Pim Christiaans / Life Unlimited

 

 Wat nu zo mooi is, al van deze voedingsstoffen vinden we ook terug in de nutricosmetics van LavieSage.

Een nog veel meer….   Niet voor niets huidverbetering van binnenuit. En ook de resultaten zien we steeds weer terug bij de huidscans die 2x per jaar plaatsvinden in de salon door een specialist van LavieSage. Steeds weer de bevestiging hoe belangrijk goede voeding en aanvullende nutricosmetics is voor de aanpak van de huid , èn voor de rest van je lichaam!

www.flash-care.nl    info@flash-care.nl  

Tags: , , , , ,